TomekR20 4 lipca 2016 12:20
To już nasza trzecia wyprawa za ocean a druga, którą chcemy się z wami podzielić na forum :D
Wszystko zaczęło się rano 3 maja na Okęciu i tam też zakończyło 17 maja wczesnym popołudniem. Loty na trasie Warszawa – SFO przez Amsterdam realizowane były przez KLM. Tym razem podróż minęła bez żadnych problemów i zgodnie z rozkładem lotów. A jak przetrwać prawie 11-godzinny lot? Dobra książka, dobry film i sen. A przede wszystkim dobre towarzystwo :D

Noclegi czy to w motelach/hotelach czy na terenie parków narodowych zarezerwowane z odpowiednim wyprzedzeniem. Samochód z sieci Alamo też. Podobnie jak bilety wstępu na wybrane atrakcje.

Poniżej wrzucam mapkę przedstawiającą naszą planowaną trasę. Czego tam miało nie być :lol: San Fransisco i wyścigi jak w Bullicie, ucieczka z Alcatraz, przejazd Big Surem, plażowanie w Santa Barbara, morskie kąpiele w Venice, szukanie gwiazd w Hollywood, przednia zabawa w Universalu, podziwianie gigantycznych Sekwoi i odpoczynek w Yosemite, smakowanie wina w Nappa Valley, przejazd Golden Gate.

Mapa USA1.jpg

Czy wszystko udało się zrealizować? Przekonajcie się sami :lol:Dzień 1

Nasza podróż zaczęła się o 6 rano na Okęciu, gdzie liniami KLM udaliśmy się do Amsterdamu. Stamtąd o 9.50 mieliśmy lot do SF. Na miejscu byliśmy ok. godziny 12 czasu lokalnego:)

Po dość sprawnym przejściu przez odprawę prowadzoną przez służby imigracyjne i odebraniu bagaży udaliśmy się po samochód. Poruszanie się po lotnisku w SF jest dość intuicyjne. Świetnym rozwiązaniem jest kolejka kursującą po wszystkich terminalach a także dowożąca pasażerów do miejsca w którym można odebrać auta.

Samochód zarezerwowany przez ecconomycarrentals.com z firmy Alamo. Niestety tak jak i w zeszłym roku i tutaj napotkaliśmy kłopoty. Dość niemiła pani chciała nam utrudnić wynajęcie najtańszego auta wmawiając nam, że kompaktowe samochody w USA nie mają bagażników. Że rzeczy pozostawione w samochodzie wystawione są na widok publiczny. Że ogólnie mamy kiepskie ubezpieczenie i czego my się spodziewamy za 200$ na 10 dni. Krótko mówiąc, bierzcie droższy wóz i niczym się nie martwcie. Jednak dzięki dzielnej postawie mojej małżonki stanęło na naszym i dobrze się stało ;)
Gwoli ścisłości nasze autko to Hyundai Accent:

Po sprawdzeniu i odebraniu samochodu ruszyliśmy w stronę pierwszej bazy noclegowej – Santa Cruz i naszego pierwszego noclegu:

Po zameldowaniu się ruszyliśmy na krótki spacer by pierwszy raz spojrzeć na Pacyfik:

Samo miasteczko poza plażą i główną ulicą niczym wielkim nie zachwyciło. Ot, zwykła miejscowość wypoczynkowa:

Jeszcze tylko standardowo coś na ząb:

I czas poddać się jet lagowi… :DDzień 2

Dzień rozpoczęliśmy oczywiście od typowego amerykańskiego śniadania:

Mimo, że pogoda nie dopisała :( :

wsiedliśmy w samochód i ruszyliśmy słynną Pacific Coast Highway w kierunku Monterey.
Po dotarciu na miejsce nasze pierwsze kroki skierowaliśmy ku:

Jest to typowy nadmorski deptak z restauracjami, straganami i sklepami z mydłem i powidłem:

Znajduje się tu również port dla jachtów:

Oraz promenada wzdłuż portu i wybrzeża dla pieszych i rowerzystów:

Samo miasto jest kameralne i posiadające w większości typową zabudowę:

Z paroma perełkami takimi jak Hotel Monterey:

Bądź Golden State Theatre:

W mieście widać również pozostałości hiszpańskich wpływów architektonicznych:

Pierwszy w mieście teatr:

Pierwszy ceglany dom:

Po Monterey wybraliśmy się na płatną „17-mile drive” która poza pewnymi fragmentami nas rozczarowała. Gdybyśmy mieli wybierać ponownie raczej zdecydowalibyśmy się na jej ominięcie i udanie się wprost w stronę Big Sur. Co do samej 17 mili ma ona swoje momenty :) Oto one:

Pogoda jak nad Bałtykiem :lol: :

Po przejechaniu tytułowych 17 mil i panoramicznym zwiedzaniu Carmel, ruszyliśmy w stronę Big Sur:

Było co oglądać:

Nie mogło zabraknąć oczywiście:

Dalej wybrzeże również zachwycało:

Po drodze zatrzymaliśmy się by podziwiać Wodospad McWay:

Jeszcze tylko zachód słońca:

luke-ro 5 lipca 2016 15:04 Odpowiedz
pozwolę się tracić 8-) mieliśmy dokładnie taka sama akcje na tym lotnisku tylko ze w hertzu, nie pamiętam może przypadkiem to jest ten sam agent obsługujący obie firmy. również dostaliśmy Hyundai Accent . W waszym przypadku byliście zadowoleni a ja osobiście jednak żałuje że nie mimo zmęczenia nie usiadłem gdzieś z boku z netem i nie zarezerwowałem ponownie przez stronę czegoś lepszego ( wychodzi taniej niż w kiosku na lotnisku) . Nie wiem jak wasz Hyundai ale nasz nie dawał rady w miejscach gdzie były wzniesienia , szczególnie w Death Valley czy też drodze do Yosemite , trzeba było robić porządna redukcje nawet do 3go biegu żeby dał rade wtoczyć pod górkę przez co finalnie pomimo taniej benzyny nie było to ani ekonomiczny ani komfortowy wynajem a różnica w wyżej klasie była o ile dobrze pamiętam przez stronę około 20$ a na miejscu w kiosku 70$.ps Gdzieś czytałem i byłem pozytywnie zaskoczony poziomem spalania 3L Mustanga.
tomekr20 6 lipca 2016 09:00 Odpowiedz
Jak pamiętam Hertz był zaraz obok Alamo :D Nasz Hyundai również się dusił podczas naszych wycieczek po parkach. My jednak z pełną świadomością na tak mały samochód się zdecydowaliśmy. W planach mieliśmy korzystanie z niego przez 10 dni i przejechanie ok. 1,5 tys. mil (w porównaniu z poprzednim wyjazdem gdy zrobiliśmy ok 6 tys. mil to prawie nic 8-) ). Biorąc pod uwagę, że z parków zaliczyliśmy tylko Sekwoje i Yosemite to z kosztami benzyny zmieściliśmy się w budżecie.Napisałem, ze dobrze się stało gdyż ewidentnie Alamo chciało nas namówić na większy (z tego co pamiętam dodatkowy koszt ok. 20$ za dzień) tłumacząc, że ten samochód nie ma bagażnika (mam tu pretensje do siebie, że kompletnie nie skojarzyłem że chodzi o hatchback ale nie mogłem przypomnieć sobie tego modelu –efekt długiej podróży), rzeczy pozostawione są na widoku, że jak ktoś się włamie to ubezpieczenie tego nie pokryje i ogólnie tak jak wspomniałem czego spodziewamy się za marne grosze. Oczywiście okazało się, że bagażnik jest, spokojnie walizki (jedna wielka, duża mała) się zmieściły. I tylko niepotrzebnie człowiek nerwy stracił i trochę radości z wyjazdu już na samym początku.
aras333 2 sierpnia 2016 09:53 Odpowiedz
WOW! Super :shock:
eevelaa 5 stycznia 2017 14:00 Odpowiedz
Piękne zdjęcia! Aż przeniosłam się tam będąc w domu :-) Robi wrażenie.
77kylo 21 czerwca 2017 00:25 Odpowiedz
Wiem ze nie w temacie.Ale planuję wybrać się do Kalifornii w listopadzie.Pytanie moje jakiej pogody się spodziewać,czy warto w tym okresie tam jechać?dokładnie w listopadzie po 15tym,czyli druga połowa miesiaca